Reuma Reset Methode
Video/Text

Reuma en ontspanning

Les 5 Module 2

Bekijk de video hierboven.

Opdracht

Ga na het bekijken van de opdracht even 2 minuten zitten met pen en papier. Schrijf in die 2 minuten zoveel mogelijk (minimaal 20) dingen op waarvan jij ontspant. Er zijn geen gekke antwoorden, je schrijft het bovendien voor jezelf.

Wat ga je doen?

Hoe ga jij om met ontspanning tijdens de Reuma Reset Challenge? Laat het weten in de reacties hieronder.

  • 1. Bodyscan doen tijdens mijn middagrust op bed
    2. 1x per dag stukje lezen uit het boek Kracht van het NU van Eckart Tolle
    3. 1x per dag filmpje kijken van Abraham Hicks of Tijn Touber of Eckart Tolle
    4. Na het zitten en liggen even bewegen en dansen
    5. Dagelijks 5-10 minuten piano spelen
    6. 3x per week wandelen in de bossen (30-60 minuten)
    7. 1x per maand naar de sauna
    8. 1x per maand voetreflexmassage
    9. 1x per week te voet naar museumcafé, daar koffie of thee drinken (GEEN gebak erbij…)
    10. Dagelijks creatief met koken en smoothies maken

  • Sport is mijn grootste uitlaatklep dat zal de boventoon worden en zal ik niet afwijken van de dagen. Ook moet ik extra trainen voor de run for kika met mijn dochtertje.
    Daarnaast hoop ik tijd te vinden voor wat knutselsuurtjes die voor mij geestdodend zijn en voor een ander intensief.

    • Helder dat sport je grootste uitlaatklep is en dat je hier veel ontspanning uit haalt. Deze ontspanning is voornamelijk mentale ontspanning. Je lichaam heeft ook fysieke ontspanning nodig. Zodat de spieren gaan ontspannen en er meer ruimte komt. Hoe ga je daar aandacht aan geven?

  • Pen
    >