Reuma Reset Methode
Video/Text

Pompoensoep

Les 43 Hoofdstuk 3 Module 33

Echt mijn favoriete herfst-recept! Heerlijk als buiten de regen horizontaal naar beneden komt. Lekker even opwarmen met een kom van deze super-makkelijke pompoensoep. En het is nog een immuun-booster ook!

Wat heb je nodig

- 3 middelgrote uien
- 2 tenen knoflook
- Wat olie (bij voorkeur kokos of olijfolie)
- Een (fles)pompoen (+/- 1,5 kg)
- 2 appels, bij voorkeur een beetje fris-zuur
- 1,5 liter groente- of kippenbouillon (bij voorkeur biologisch, zonder suiker en zoetstoffen)
- een halve theelepel gemalen komijn
- een halve theelepel kurkuma
- een flinke snuf chilipoeder
- Naar smaak: kokosmelk
- Naar smaak: sambal (ik vind badjak de lekkerste, liefst vers van de Indische kraam op de markt)

Hoe maak je het?

- Snipper de uien en de knoflook
- Schil de pompoen, verwijder pitten en snij hem in blokjes van ongeveer 1x1 cm
- Schil de appels en snijd ook deze in stukjes
- Zet een grote pan op middelhoog vuur en warm daarin de olie op, laat niet te warm worden, als olijfolie gaat walmen is hij te warm en verbrandt hij. De stoffen die daarbij vrijkomen zorgen voor meer ontstekingen in het lichaam.
- Fruit de uien en knoflook tot de uien glazig zijn
- Voeg de pompoen toe en laat deze met de deksel op de pan meegaren (schep regelmatig om)
- Als de pompoen gaar begint te worden, voeg je de appels toe en laat deze een beetje meegaren
- Voeg nu de boullion toe
- En voeg ook de kruiden toe
- Laat het geheel ongeveer een kwartiertje rustig doorkoken
- Met een staafmixer pureer je de soep tot een mooie vlakke massa

Bij het serveren kan je een scheutje kokosroom en eventueel wat sambal toevoegen. Eet smakelijk!
 
En weet je wat superfijn is van deze soep? Je kan hem zowel eten als lunch en als diner. Zelf nam ik hem regelmatig mee naar mijn werk in een thermoskan.

Pen
>