Reuma Reset Methode
Video/Text

Ontspanningsoefening voor diepe ontspannning

Les 14 Module 9

Vandaag heb ik een ontspanningsoefening voor je opgenomen.

Voor deze oefening heb je ongeveer 20 minuten nodig, waarin je niet gestoord wordt. Het prettigst is het in een ruimte, waarin je alleen bent. Zelf vind ik het altijd prettig om dit soort dingen met een koptelefoon op te doen / luisteren, omdat omgevingsgeluiden dan veel minder aanwezig zijn en mijn aandacht kunnen wegtrekken.

Deze ontspanningsoefening is mega-effectief als je hem meerdere malen per week doet. Dagelijks is fantastisch, maar ook als je het om de dag doet, zal je effect gaan merken.

Creëer dus een moment van rust voor jezelf. Geluid van je telefoon uit. Deurbel uit. En zeg tegen je huisgenoten dat ze je een half uurtje niet mogen storen.

De oefening ervaar ik zelf het prettigst bijvoorbeeld liggend op de bank, in een fauteuil of gewoon in bed. Ik dim ook altijd het licht een beetje.

Maak het jezelf comfortabel en laat je vervolgens meenemen door mijn stem. 

ps. Het is logisch als het de eerste keren wellicht niet lukt om tot de diepe ontspanning te komen waarover ik spreek in de opname. Dat komt omdat ook dit iets is wat je moet oefenen. Je hoofd zal uitwegen bedenken, omdat het iets is dat het mogelijk niet goed kent. Maar als je dit blijft oefenen, train je jouw 'ontspanningsspier', waardoor je uiteindelijk ook die diepe staat van zowel geestelijke als lichamelijke ontspanning bereikt. En het is in die toestand, dat heling optimaal gaat plaatsvinden.

Hoe ervaar je deze oefening? Laat het weten in de reacties.

  • Altijd fijn zo’n geleide meditatie. Leven inademen en dan in gedachten met uitademen Leven naar allerlei plekken in mijn lichaam sturen dat geeft een fijn opwekkend gevoel. Ik gebruikte voorheen het woord Liefde bij dit soort ‘bodyscans’. Woord Leven voelt krachtiger en vitaler nu. Die houd ik erin. Dank.

  • Pen
    >